شهيد الشهامة يتصدر تويتر مصر (صور)

الاثنين 18 نوفمبر 2019 04:01:50
شهيد الشهامة يتصدر تويتر مصر (صور)
تصدر هاشتاج #محمود _ البنا، قائمة الترندات رقم واحد في مصر، وبدأ المغردون في كتابة الكلمات المؤثرة في حق محمود البنا المعروف إعلاميا بشهيد الشهامة.
وعلقت أية حسن على الهاشتاج قائلة: «حقك راجع ان شاء الله ولو مجاش في الأرض هيجي عند مالك السموات والارض».
بينما تابع أحمد: «مع العلم أني بكره مرتضى  منصور بس تطوعك عشان محمود البنا وعشان الحق يخلينا نحترمك وخصوصا لو جبت حق محمود الله يرحمه وجبت حكم الإعدام لراجح».
وأضافت ملك محمد: «والله العظيم حقك حيجي يا محمود عشان خاطر ضحكتك اللي دالوقتي في السما عشان خاطر كل دمعة نزلت عليك. .ان شاء الله ربنا حينصرك وحينصرنا يارب».
وتابعت مريم سعد«وحشتنا يا باندا متقلقش مش هنسيب حقك».
وآخرون يدعون لمحمود قائلين: «اللهم نصرك الذي وعدت اللهم القصاص من كل من قتل محمود البنا وارزقه الفردوس الأعلى من الجنة بصحبة النبيين والصدقين وحسن أولئك رفيقا».
ونظرت محكمة شبين الكوم في محافظة المنوفية، ثالث الجلسات في القضية رقم 77 لسنة 2019 جنايات أحداث تلا، المتهم فيها محمد راجح وآخرون بقتل الطالب محمود البنا.
يشار إلى أن محكمة شبين الكوم بمحافظة المنوفية، قررت تأجيل الجلسة الثانية من محاكمة المتهم محمد راجح وشركائه الثلاثة، المتهمين بقتل محمود البنا، في القضية رقم 77 لسنة 2019 جنايات أحداث تلا إلى جلسة اليوم الأحد 17 نوفمبر الجاري، وجاء قرار المحكمة لاستكمال مرافعة الدفاع بعد الاستماع لشهود الإثبات وتقرير الطب الشرعي.