بالفيديو.. أول ظهور لهشام سليم مع نجله نور بعد عبوره الجنسي

الأربعاء 6 مايو 2020 16:42:41
بالفيديو.. أول ظهور لهشام سليم مع نجله نور بعد عبوره الجنسي

قال الفنان هشام سليم إنه لم يستشر الدين في القصة المتعلقة بتحول ابنته "نورا" إلى "نور"، قائلًا: "ربنا مش طالب مننا إننا نحكم على حد، ربنا رحمته كبيرة أوي".
وأضاف "سليم"، في حواره مع برنامج "جعفر توك"، مع الإعلامي جعفر عبد الكريم: "محدش له الحق إنه يحاسبني أو يحاسب إبني لمجرد إنه شايف نفسه أحسن منه، ربنا اللي خالقنا وهو اللي يحاسبنا".
وأكد "نور"، نجل الفنان تأييده لكلام والده قائلًا: "الموضوع بيني وبين ربنا، وهو هيحاسبني.. مش أي حد تاني".
ووجه "نور"، نجل الفنان هشام سليم، رسالة إلى منتقدي قصة عبوره الجنسي من أنثى إلى ذكر، قائلًا: "أنا مجرد بني آدم واللي شايفيني غلطان أو اللي بعمله حرام تعالى اتكلم معايا".
وأضاف "نور"، في لقاء "أونلاين"، مع برنامج "جعفر توك"، مع الإعلامي جعفر عبد الكريم: "أنا بني آدم كويس، بعمل خير وبحترم اللي قدامي، تعالوا اتكلموا معايا وشوفوا أنا مريت بإيه في حياتي".
وتابع: "أنا مصري وهفضل مصري ومش عايز أمشي وأسيب البلد.. ولو حصل إن الناس كلها كرهتني يبقى أنتوا بوظتوا حياتي متكرهونيش من غير ما تعرفوني".
وكشف هشام سليم عن تفاصيل ابنه العابر جنسيًّا "نور"، لأول مرة خلال استضافته ببرنامج "شيخ الحارة والجريئة" مع إيناس الدغيدي، ولاقى تصريحه دعم كبير من الفنانين والجمهور الذين أثنوا على تفهمه للأزمة.

شاهد من هنا