أول تعليق من تامر حسني على منتقدي إعلانه الأخير

الأربعاء 13 مارس 2024 20:29:44
أول تعليق من تامر حسني على منتقدي إعلانه الأخير

علق الفنان المصري تامر حسني على منتقدي إعلانه الأخير لصالح شركة شيبسي.

وكتب حسني عبر "فيس بوك":"مساء الخير عليكم .. بقالي يومين بتابع اللي بيحصل و احتراماً للجميع .. انا بوضح حاجه بخصوص إعلان شيبسي الإخير".

وأضاف:"أولاً .. أنا  على قوة الشركة من سنتين قبل اي أحداث و ده مش أول إعلان ده ثالث اعلان في عقدي ، معلش احياناً الكلام عند بعض الناس  بيبقى سهل و تحديداً لما بيكون بدون علم بالعقود و بحيثيات الموضوع كله".

وأضاف:"ثانياً .. انا مضيت على عقد مكتوب فيه ان شيبسي  شركة مصريه و لها سجل تجاري ضريبي مصري منفصل و البند قدامكم اهوه لصدق كلامي".

وتابع:"ثالثاً .. و الاهم  لاي حد بيشكك في انتمائي للقضيه الفلسطينيه هقوله  انا من ٢٠ سنه و انا في ضهر القضيه و مش كلام و اغاني بس لاااااا …. انا روحت بنفسي معبر رفح اثناء الضرب لمساندة اهالينا هناك بأكبر حملة    معتقدش في حد هيخاطر بحياته و يروح بنفسه معبر رفح اثناء الضرب مجامله مثلاً".

واختتم:"اخيراً  …. انا لما قررت اكون الوجه الاعلاني لشيبسى من سنتين لانه منتج مصري كل المصريين بيحبوه  و البطاطس من الفلاحه المصريه و بيتباع في مصر بس و اتربينا عليه و الاهم ان الشخص البسيط يقدر يشتريه في  ظل ظروفنا الاقتصاديه و اظن ده واضح في الاعلان  .. ده كان شعوري الشخصي اتجاه الحمله وانا بمضيها من سنتين  عشان كده كان واجب عليا التوضيح للجميع و للّي مش واصلاله الصوره بكل احترام .. و شكراً لكل اللي ردوا عني  و هما مغمضين حقيقي انتوا نعمه كبيره من ربنا  الف شكر و رمضان كريم على الجميع ".